هزینه و قیمت روکش ایمپلنت دندان 1403

هزینه و قیمت روکش ایمپلنت دندان 1403

رپورتاژ تبلیغات
بدون دیدگاه

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین درمان بی دندانی شناخته می شود و در این درمان پایه ای وجود دارد که به استخوان فک جوش می خورد که بر روی این پایه به وسیله ای رابطی به نام اباتمنت، پروتزی روی آن قرار می گیرد و به نام روکش ایمپلنت شناخته می شود. اگر می خواهید درباره قیمت روکش ایمپلنت بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

قیمت روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت دندان یک درمان بی دندانی است که یک پروتز به نام روکش ایمپلنت با اباتمنت به پایه ایمپلنت متصل می شود و نقشی شبیه به تاج دندان را ایفا می کند. روکش ایمپلنت در واقع بخش نمایان این درمان است و به صورت سفارشی قالب گیری و ساخته می شود.

روکش های ایمپلنت وابسته به شرایط در انواع مختلفی ساخته می شوند و می تواند به صورت تکی، کامل، شبیه دست دندان، چند دندان چسبیده به هم ساخته و قرار داده شوند.

قیمت روکش ایمپلنت چقدر است ؟

قیمت روکش ایمپلنت وابسته به تعداد، متریال، سرعت کار و … تعیین می شود که هزینه پروتز ایمپلنت به صورت هر واحد معمولاً بین 4.000.000 الی 6.000.000 تومان می باشد و هزینه روکش ایمپلنت اوردنچر بین 20 الی 30 میلیون تومان می باشد.

البته قیمت روکش ایمپلنت به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد و هزینه روکش آن برای هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است و مستقیما بر روی هزینه ایمپلنت دندان موثر است.

قیمت انواع روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارند که در زیبایی، استحکام، مقاومت و نحوه اتصال با یکدیگر متفاوت هستند که هر چه مسلماً کیفیت بیشتری داشته باشند، از هزینه بیشتری برخوردار خواهند بود.

قیمت انواع روکش ایمپلنت

قیمت روکش ایمپلنت پی اف ام

روکش پی اف ام از ترکیب فلز و چینی ساخته می شوند و یکی از روکش های ایمپلنت اقتصادی که هزینه روکش ایمپلنت pfm بین 4.000.000 الی 4.500.000 تومان به ازای هر واحد خواهد بود.

قیمت روکش ایمپلنت زیرکونیا

زیرکونیا یکی از محبوبیت ترین روکش های ایمپلنت است که به صورت تمام سرامیک از عنصر زیرکونیوم ساخته می شوند و قیمت روکش زیرکونیا بین 4.500.000 الی 6.000.000 تومان به ازای هر واحد می باشد.

قیمت روکش ایمپلنت ایمکس

ایمکس یک روکش تمام سرامیک برای ایمپلنت است که تقریبا بیشترین زیبایی و استحکام را ارائه می دهد و هزینه روکش ایمپلنت e-max بین 5.000.000 الی 7.000.000 تومان به ازای هر واحد است.

قیمت روکش ایمپلنت اوردنچر

اوردنچر ها یکی از انواع ایمپلنت دندان است که برای بی دندانی تمام فک استفاده می شود که یک دست دندان بر روی 4 الی 10 پایه ایمپلنت قرار می گیرد که هزینه آن بین 25.000.000 الی 35.000.000 به ازای هر فک است.

قیمت روکش ایمپلنت چگونه تعیین می شود ؟

همانطور که تا اینجا مقاله متوجه شدید، هزینه روکش های ایمپلنت در بازه قیمتی متغیری قرار می گیرند اما علت این اختلاف در چیست ؟ اگر می خواهید درباره عوامل موثر بر هزینه روکش ایمپلنت بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

تعداد روکش ایمپلنت

مهم ترین عامل ترین در تعیین قیمت روکش ایمپلنت، تعداد است که مسلماً هر چه تعداد آن بیشتر باشد، هزینه روکش نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نوع روکش ایمپلنت

نوع روکش ایمپلنت وابسته به شرایط تعیین می شود و از نظر نحوه ساخت و نحوه اتصال با یکدیگر متفاوت هستند.

متریال سازنده

روکش های ایمپلنت از متریال های مختلفی اعم از پی اف ام، زیرکونیا یا ایمکس ساخته می شوند که این متریال ها در میزان حساسیت، زیبایی و استحکام با یکدیگر متفاوت هستند که هر چه کیفیت نهایی بیشتر باشند، هزینه روکش ایمپلنت افزایش پیدا خواهد کرد.

نحوه قالب گیری

انواع مختلفی از قالب گیری وجود دارد و گرانترین نوع آن قالب گیری به صورت دیجیتال می باشد که مسلماً هزینه بیشتری به نسبت نسخه سنتی خود دارد.

میزان تخصص پزشک

ساخت روکش ایمپلنت یک پروسه پیچیده است که با زیبایی صورت ارتباط مستقیم دارد و پزشک علاوه بر دانش تخصصی باید ذوق هنری بسیار بالایی داشته باشد. مسلماً هر چه میزان تخصص پزشک بیشتر باشد، هزینه دستمزد وی بیشتر خواهد بود و در نهایت سبب افزایش قیمت روکش ایمپلنت می شود.

کیفیت و سرعت لابراتور

روکش های ایمپلنت ابتدا در مطب قالب گیری می شود و سپس این قالب ها به لابراتور ها ارسال می شود. لابراتور به صورت سفارشی روکش شما را تولید می کند و کیفیت روکش شما توسط لابراتور تعیین می شود. هر چه لابراتور کیفیت بیشتری داشته باشد و روکش شما با سرعت بیشتری تولید شود، هزینه روکش ایمپلنت شما افزایش خواهد یافت.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , ,
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید